
Passelig fornøyde med Brussel-messen
Etter at støvet har lagt seg etter forrige ukes Seafood Expo Global i Brussel, er skotske utstillere bare passelig fornøyde.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Bredan Maher, grunnlegger og administrerende direktør i St James Smoke, fortalte til Fish Farming Expert at det er en generell oppfatning av at det var færre besøkende på messen i år enn i fjor.
- Men det har tillatt oss å bruke mer tid på konstruktive møter med eksisterende og nye kunder.
Rory Conn, UK Sale and Commercial Manager, Scottish Sea Farms, kommenterte messen slik: - I fjor var det første gangen at Scottish Sea Farms var med på den skotske paviljongen, dette viste seg å være svært populær blant våre kunder, og i 2015 økte vi vår tilstedeværelse på Expo for å imøtekomme etterspørselen.
- Våre merkevarer, spesielt Label Rouge, er et godt anerkjent merke og vi ønsker at flere kunder skal få øynene opp for våre førsteklasses produkter.
Scott Landsburgh, direktør i Scottish Salmon Producers' Organisation, kommenterte årest messe slik: - Seafood Global Expo er en ideell plattform for å presentere sine produkter på til et internasjonalt marked, og å vise den prisbelønte laksen som Skottland har å tilby. Vi er fornøyd med mottakelsen skotsk laks får både hjemme og i utlandet og etterspørselen fortsetter å øke. Den skotske laksenæringen har utviklet et kvalitetsprodukt i verdensklassen som kan overgå konkurransen hvor som helst. Dette er selvsagt gode nyheter både lokalt og nasjonalt for den skotske økonomien.
Graham Young, leder for Seafood Scotland, kommenterer det slik: - Vi var veldig fornøyd med showet. Vårt nye design har gitt gode tilbakemeldinger fra besøkende. Teamet av skotske kokker gjorde en utmerket jobb og skapte et flott utstillingsvindu for et bredt spekter av skotsk sjømat, presentert på både tradisjonelt og moderne vis.