Norwegian Fish Company lanserte ny merkevare
Norwegian Fish Company lanserte nylig sin merkevare Gamvik, som kun skal selges på ICA-butikker i Sverige. Investor Arne Hjeltnes sier målet er å få svenskene til å kjøpe mer ferskpakket fisk, slik trenden har vært i Norge de senere årene.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Arne Hjeltnes har sammen med fire investorer investert i selskapet Norwegian Fish Company og lanserte denne uken deres merkevare "Gamvik" som skal selges og markedsføres i Sverige.
Fiskefabrikken ligger i kommunen Gamvik, og Hjeltnes mener det ble naturlig å kalle merkevaren for nettopp dette.
Les også: Vil skape 50 nye sjømatjobber i Finnmark
Det nyetablerte selskapet arrangerte denne uken en storstilt releasefest for den nye merkevaren, samt lanserte produkt og konsept for allmenheten på restauranten Vaaghals i Oslo.
- Produktene fra Mehamn i Finnmark skal lanseres i Sverige mars neste år, og vi skal i første omgang konsentrere oss om torsk, laks og hyse-produkter, sier Hjeltnes til kyst.no.
Han påpeker at selskapet har som mål å få svenskene til å spise mer ferskpakket laks og hvitfisk slik trenden har vært i Norge de senere årene.