Blue Lice hanket inn to millioner til nytt luseverktøy
Selskapet Blue Lice har fått oppmerksomhet i næringen med et konsept hvor de fanger lusen før den når fisken. Nå har de også skapt interesse hos investorene.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
På onsdag annonserte Blue Lice at de i løpet av sommeren har vært i kontakt med flere investorgrupperinger for å skaffe vekstkapital. Valget falt på et lokalt investornettverk i Rogaland, som tilfører selskapet to millioner norske kroner. Daglig leder i Blue Lice, Karoline Sjødal Olsen, forteller til kyst.no at dette er veldig positivt.
- Vi er veldig glade over å ha fått til et investorsamarbeid, og ser frem til å starte opp et pilotprosjekt i løpet av høsten, sier Olsen.
Selskapet vil enda ikke avsløre hvem investorene er eller noe om teknologien bak produktet, men bekrefter at de snart står klar til å gjennomføre en fullskala pilottest for validering.
Selskapet har også skaffet seg internasjonal oppmerksomhet, og blitt plukket ut til «Innovation Showcase», på Aquaculture Innovation Summit i London i slutten av september.
- Det blir som å møte på en kjempestor Aqua Nor. Jeg tror jeg får si at jeg både gleder og gruer meg, Det blir ihvertfall veldig spennende, sier Olsen.
Oppstartselskapet ble vurdert av en internasjonal jury med representanter fra USA, England, Norge, Canada og Brasil. Blue Lice ble valgt ut på bakgrunn av innovasjonskraft og er et av 12 tidligfaseselskap som får lov til å presentere.