Ny i Grieg Seafood
Grieg Seafood utnevner Ken Taylor som administrerende direktør for sin nordamerikanske salgsavdeling
Med over 35 års salgs- og markedserfaring i sjømatindustrien vil Taylor lede utviklingen og gjennomføringen av Grieg Seafoods strategi i det nordamerikanske markedet.
- Nå er vi i ferd med å utvikle vår strategi, som er basert på strategiske partnerskap, verdiskapende prosessering, kategoriutvikling og merkevaredyrking, legger han til i en pressemelding.
Ser frem til å komme i gang
Erik Holvik sier at han kan ikke tenke seg en bedre person til å lede dette arbeidet i Nord-Amerika enn Ken Taylor.
- Ikke bare har han ekspertisen og mange års erfaring; han deler også Grieg Seafoods verdier. Vi kan rett og slett ikke vente med å komme i gang, sier han videre.
Taylor har tidligere hatt rollen som visepresident for innkjøp, salg og logistikk i Peter Pan Seafood Company. Han har også 24 års erfaring fra Mowi, hvor han utviklet og ledet salgsvirksomheten for råvarer og handel for Nord-Amerika.
Taylor begynner i sin nye stilling i midten av mars 2022.
- Jeg har likt å jobbe med de dedikerte fagfolkene i Peter Pan det siste året, men kunne ikke la muligheten gå fra meg. Det er i laksenæringen jeg har tilbrakt mesteparten av min karriere. Jeg ser frem til å bli med hele Grieg Seafood-teamet og jobbe sammen for å bygge virksomheten vår, sier Taylor.
18 personer i teamet
Grieg Seafoods fullt integrerte salgsavdeling i Nord-Amerika er basert i Vancouver, Canada, og sysselsetter 18 personer. I Nord-Amerika har Grieg Seafood oppdrettsanlegg i British Columbia på vestkysten av Canada og bygger for tiden opp en ny oppdrettsregion i Newfoundland på østkysten.
Selskapet har også oppdrettsvirksomhet i Nord- og Sør-Norge, og en salgsavdeling med base i Bergen, Norge.
Globalt tar Grieg Seafood sikte på 90 000 tonn i slaktevolum for 2022.