Cermaq vil ikke snakke om logokrøll
Cermaq var veldig åpne da de lanserte sin nye merkevare i Boston i forrige uke. Men da de ble konfrontert med at det eksisterer en nærmest identisk logo, ble de imidlertid stille.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
En uke har gått siden kyst.no meldte at Cermaq muligens har gått på en merkevareblemme.
Kyst.no har siden da uten hell, prøvd å få en kommentar fra Cermaq.
Da saken ble kjent prøvde vi å nå "Group Marketing Director" Anders T. Wilhelmsen i Cermaq Group, samt kommunikasjonsjef Lise Bergan, for kommentar. Vi fikk til slutt bekreftelse fra Astrid Aam fra kommunikasjonsavdelingen, at hun skulle få tak i Wilhelmsen for kommentar etter at han var ferdig i et møte og gi en tilbakemelding.
Etter dette kom det imidlertid ingenting tilbake fra Aam, som heller ikke har svart på ytterligere henvendelser om de ønsker å kommentere sakene etter å ha fått linkene på epost.
Les også: Cermaq kan muligens ikke bruke sin logo i Norge
Selskapet Aquality, som altså var først ute med å patentsøke logoen, uttalte at de fant det svært merkelig at designselskapet "Neue Design Studio", som har utviklet den nye profilen til Cermaq, ikke hadde fått med seg at logoen eksisterte fra før. Vi har også henvendt oss på telefon og epost for å få kommentar fra designerne.
- Kommer tilbake til deg i morgen når vi har fått anledning til å snakke med Cermaq som er på vei hjem fra Canada", skrev daglig leder i Neue Design Studio, Gørill Kvamme, i en epost forrige onsdag.
Etter dette har heller ikke hun gitt tilbakemelding på telefon eller svart på epost.