Ny forbrukeranalytiker i Sjømatrådet
Lars Moksness (40) er ansatt som forbrukeranalytiker i Sjømatrådet, og dermed er teamet på innsiktsavdelingen komplett.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Moksness har en mastergrad i organisasjonspsykologi og har akkurat levert sin doktoravhandling i markedsfag ved Handelshøgskolen i Tromsø, UiT – Norges arktiske universitet. Forskningen hans har vært innen forbrukeratferd, og doktorgraden skal etter planen forsvares i desember.
Involvert i prosjekter
Nå er det sjømatforbrukerne som skal få hans oppmerksomhet. 15. oktober startet han i stillingen som sjømatanalytiker med fokus på retail og forbruker i Sjømatrådet. Det er en jobb han gleder seg til å ta fatt på.
- Sammen med min veileder på Handelshøyskolen diskuterte jeg hvilke selskaper som kunne vært mest interessant for meg å jobbe i, og da landet jeg på Sjømatrådet. Nå har jeg altså fått jobben, og det virker kjempespennende. Jeg er allerede involvert i prosjekter og jobber med relevante spørsmål som har konsekvenser og som er morsomme å ta tak i, sier Lars Moksness.
Fra Vesterålen
Han er opprinnelig fra Bø i Vesterålen, men har bodd størstedelen av livet sitt på Elverum og i Oslo. De siste syv årene har han vært bosatt i Tromsø i forbindelse med studiene ved UiT.
- Sjømatnæringen er både spennende og kompleks, og for meg er det ekstra motiverende at vi jobber med store spørsmål i et globalt perspektiv, sier Moksness.
Komplett analyseteam
Med ansettelsen av Lars Moksness er Sjømatrådets analyseteam komplett. Når han har disputert, blir han for øvrig den tredje med doktorgrad i innsiktsavdelingen. Asbjørn Warvik Rørtveit og Ingrid Kristine Pettersen er de to andre.
- Jeg er svært tilfreds med at vi nå har et komplett og svært kompetent analyseteam på plass. Vi har de siste årene jobbet aktivt med å tydeliggjøre vårt produkt og tjenestespekter til sjømatnæringen. Eksempler på dette er vår digitale løsning på seafood.no og utgivelser som Fiskemarked og ulike sjømatstudier i enkeltmarkeder. Kompetansen til Lars Moksness vil bidra til å løfte nivået på våre analyser i disse produktene, sier direktør for markedsinnsikt og markedsadgang, Asbjørn Warvik Rørtveit.