Mange ønsker seg Gründerjulepresangen
Den femte Gründerjulepresangen får stor oppmerksomhet, og mange gründere og oppstartsbedrifter ser ut til å ville ha den hjelpsomme gavepakken.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Presangen rettet mot gründere innenfor havbruk inneholder praktisk gründerhjelp på en rekke områder i tillegg til en pengepremie.
En fagjury bestående av nøkkelpersonell fra bidragsyterene Deloitte, Nagelld, NCE Seafood Innovation Cluster, DnB, Annerledeslandet, Acapo, ArtGarden, NCE Aquatech og Stiim Aqua Cluster vurderer søknadene. Det selskapet de mener er det mest spennende vinner årets gründerjulepresang.
Premien skal kunne gi vinneren en unik mulighet til å lansere og kommersialisere en ny idé, et produkt eller en tjeneste til havbruksnæringen.
Det betyr at gründere og oppstartsselskaper med gode, kreative, effektive og bærekraftige idéer som kan være med å bringe havbruksnæringen videre har til og med 17 januar på å sende inn sine idéer på nettsiden til Gründerpresangen.
Helge Bjordal fra Nagelld sier at dersom du jobber med et gründerprosjekt innen havbruk så er dette en «gratis» mulighet.
- Du får hjelp med produktrettigheter, firmautvikling, råd innen markedsføring, grafisk profil, nettverk mot bransjen, visualisering av produkt + 50 000 i cash. Det er fortsatt tid å søke, men fristen nærmer seg!
Viktige problemstillinger
Björgólfur Hávarðsson fra NCE Seafood Innovation Cluster har tidligere sagt til Kyst.no at han håper på å få se selskaper som angriper viktige problemstillinger i næringen.
- Vi ser etter de som vil gjøre noe annerledes, enten det gjelder digitalisering, eller at de eksempelvis tar for seg de mikrobiologiske problemene vi har i havbruksnæringen. Nye metoder for å angripe lakselus er eksempel på tema som alltid er spennende, poengterte han.
Vinneren presenteres på Aqkva-konferansen 29. april - og arbeidet for vinneren starter straks etter det.