Kruse Larsen får Lisbeth Berg-Hansen ombord
Rådgivningsselskapet Kruse Larsen har opplevd rask vekst de siste årene. Nå henter selskapet Lisbeth Berg-Hansen for å bidra til utviklingen av selskapet.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Den tidligere visepresidenten i NHO, fiskeriministeren, næringslivsledere og stortingsrepresentanten har blitt valgt til styreleder i selskapet.
- Vi har vokst til å bli et selskap med 13 fast ansatte, gode tilknyttede ressurser, over 25 millioner i omsetning og flere av Norges mest spennende selskaper og organisasjoner på kundelisten. Det er på høy tid å profesjonalisere styrearbeidet, og Lisbeth er perfekt for jobben som styreleder, sier daglig leder, Jan-Erik Larsen i en pressemelding.
Kruse Larsen har som eneste norske byrå, hundre prosent åpen kundeliste. På den står noen av Norges største selskaper og organisasjoner, men også en rekke mindre distriktskunder. Fiskerinæringen er tung representert i begge kategoriene.
Berg-Hansen har de siste fire årene sittet i Finanskomiteen på Stortinget for Arbeiderpartiet. Hun skal ved siden av styreledervervet også bistå Kruse Larsens kunder i spesielle prosjekter og ved behov.
- Lisbeth har en innsikt og forståelse for nærings- og fiskeripolitikk som er de aller færreste forunt. Hun kjenner reglene og prosessen fra det lokale til det internasjonale. Vi jobber mye med kunder som vil ha glede av kunnskapen og forståelsen hennes. Dessuten er hun ærlig og direkte – akkurat slik Kruse Larsen er som selskap, sier Larsen.
Berg-Hansen har tatt på seg flere styreverv og jobber ellers med egne prosjekter. Hun gleder seg til å komme i gang med arbeidet i Kruse Larsen og næringsutvikling hos selskapets kunder.
- Kruse Larsen er det mest spennende rådgivingsselskapet i Norge i dag, med en rekke kunder innen næringene jeg kjenner spesielt godt. Dessuten deler jeg verdigrunnlag med både selskapet og eierne, og den hundre prosent åpne kundelisten og åpenhetskulturen i selskapet ellers har vært utslagsgivende for at jeg sa ja, sier hun i meldingen.
Kruse Larsen ble grunnlagt våren 2015. Selskapet vokste fra en omsetning på 5 millioner i oppstartsåret, til 15 millioner i 2016. I år har selskapet som mål å passere 25 millioner kroner i omsetning.
- Vi har aldri hatt noe mål om å bli store. Vi har ønsket å være små, men gode. I takt med kundenes behov, har vi blitt mellomstore og gode. Nå har vi rådgivere med bakgrunn fra alle kanter av Stortinget, fra medie-Norge og næringslivet. Jeg er utrolig stolt over arbeidet vi gjør – og vi viser at det er mulig å lykkes med helt åpne kundelister, sier Jan-Erik Larsen.