Korona øker etterspørselen
Moloen AS starter et datterselskap spesialisert på film, 360 graders-video og VR. Selskapet har fått navnet Moloen Media og er allerede i gang med det første oppdraget for Arnøy Laks. Det skal leveres flere tradisjonelle filmer og en VR-produksjon (Virtual Reality) til bedriften fra Skjervøy kommune i Troms og Finnmark.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
- Vi er veldig glade for at vi i nord har næringer som er robuste i en vanskelig tid. Kundene utfordrer oss på kvalitet, og er opptatt av at vi også må være frampå med leveranser med moderne teknologi som VR og AR, sier Thorstein Klingenberg, daglig leder .
Gjennom arbeid med kunder innen sjømatbransjen som Kleiva fiskefarm, Lerøy Aurora, Arnøy laks, Brødrene Karlsen, Ewos og Cermaq har morselskapet, Moloen AS, sett et stadig voksende behov for tjenester knyttet til levende bilder. Dette har eskalert ytterligere med pandemiens inntog.
Levende bilder
Moloen Media skal ifølge dem selv levere de beste levende bildene for havbruksnæringen, fra luft, merdkant og under vann.
- Vi er en spesialisert aktør, og kan derfor mer effektivt sikre kundenes behov i både tradisjonell film, 360 graders-video og VR. Vi ser at kundene i havbruksnæringen vil ha mer av slike tjenester nå, sier Jon Eirik Jakobsen, produsent i Moloen Media.
Moloen AS har lenge vært en aktør på bygging, teknisk drift og produksjon av innhold til visningssenter for havbruk. Med det nye datterselskapet Moloen Media, styrkes leveranseevnen ytterligere.
- Det at sjømatbransjen vår er ledende globalt, men kjøper leveransene lokalt sikrer arbeidsplasser og gir mulighet til å utvikle nye, bedre og mer spennende tjenester. På leveranser til visningssenter er vi i dag markedsleder, og med oppstarten av datterselskapet, Moloen Media, ønsker vi også å bli ledende på levende bilder og VR, avslutter Jon Eirik Jakobsen