Lanserer Nor-Fishing digitalt
- I lengre tid har vi hatt en visjon om å arrangere en digital messe – som et tillegg til den tradisjonelle messen.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Situasjonen den siste tiden har satt fart på arbeidet med å lansere Nor-Fishing Digital – og det er med stolthet og iver vi meddeler at Nor-Fishing 2020 går digitalt, skriver arrangøren.
Med Nor-Fishing 2020 digital skal vi sette standarden for digitale messer. Vi ønsker å gi besøkende en helt unik seeropplevelse – og vil legge til rette for interaksjon mellom utstillere og seere – som seg hør og bør under en messe.
Kan følges live
For den som «besøker» messa så blir dette som å følge et live TV-program ifølge arrangøren.
- Vi rigger opp studio med programleder – og veksler mellom spennende reportasjer og gjester i studio. Arne Hjeltnes loser oss gjennom messedagene.
I tillegg til at du kan følge livestreamen direkte, vil hele messa legges ut på deres nettsider slik at du kan se innholdet på et tidspunkt som passer deg. Den digitale messen vil dermed leve videre etter at messen er over. Å følge Nor-Fishing 2020 Digital er helt gratis for seerne.
- Eksakt tidspunkt er ikke helt spikret, men messen vil gå over 2-3 dager i Nor-Fishing-uka, 18.-21. august. Et detaljert program legges ut i forkant av messa slik at man kan gjøre seg kjent med programmet før livestreamen starter.
Viktig møtepunkt
Messen er et svært viktig internasjonalt møtepunkt for aktører innen fiskeri, og en viktig arena for å presentere ny teknologi for bransjen. Nor-Fishing 2020 Digital skal gjenskape den fysiske markedsplassen som Nor-Fishing representerer, i et nytt og spennende format. Utstillerne vil få presentere ny teknologi, ha dialog med kunder på chat – og avtale egne digitale møter med seere som ønsker det. Dette skal være en arena for presentasjon, dialog og handel mellom utstillere og besøkende.
Utstillernes bidrag kan være i form av en film eller de kan kjøpe studiotid hvor en representant fra selskapet blir intervjuet av programleder. Nærmere info om dette vil bli sendt direkte til deres utstillere.
Positiv respons fra utstillere
Arrangøren har allerede loddet stemningen for den nye digitale møteplassen blant flere av de største utstillerne deres, og har fått positiv respons. I tiden fremover vil ta kontakt med alle våre utstillere for å høre hvem som er interesserte i å delta.