Nor-Fishing Digital svært godt mottatt av næringen
Nyheten om at Nor-Fishing 2020 skal gå digitalt er møtt med svært positiv respons, melder stiftelsen. Den digitale messen blir som et interaktivt TV-program – med gjester i studio, presentasjoner av varer og tjenester, faglige paneldebatter og selvsagt festlige reportasjer.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Stemningen for digital messe er allerede loddet blant besøkende og utstillere. Kari Steinsbø, exhibition manager i Nor-Fishing, oppgir i en pressemelding at hele ni av ti besøkende ønsker å delta.
Viktig møteplass
Interaksjonen mellom besøkende og utstillere har lenge gjort Nor-Fishing til næringas viktigste møteplass. Å gjenskape denne markedsplassen på Nor-Fishing Digital er stiftelsens viktigste mål.
Steinsbø forteller at den digitale plattformen blir en møteplass for utstillere og potensielle kunder, og at stiftelsen jobber for å få på plass en løsning der besøkende kan booke en til en møter med utstillerne.
- Det vil også være en livechat som besøkende kan bruke for å delta i debatter og stille spørsmål, legger hun til.
Profesjonell veiledning til utstillere
Kristian Digre, daglig leder i stiftelsen Nor-Fishing, forteller at rundt 150 utstillere hittil har bekreftet plassen sin og at mange er nysgjerrige på konseptet. Digre forsikrer alle utstillere om at de får god veiledning i forkant av arrangementet.
- Vi samarbeider med profesjonelle aktører med lang erfaring innen TV-produksjon. Utstillere får et proft team som prepper dem på forhånd, i tillegg til at praktisk informasjon vil komme på løpende bånd fra oss i Nor-Fishing.
Alle utstillere blir med i utstillerkatalogen som besøkende kan søke i. I tillegg kan utstillere profilere seg med reklamefilmer eller studiotid som de disponerer fritt.
- Utstillere som velger studiotid får personlig oppfølging fra prosjektleder for arrangementet, legger Digre til.
Programmet videreføres
Teamet i stiftelsen Nor-Fishing jobber nå på spreng for å ferdigstille programmet til årets digitale messe. En sniktitt på dagens program avslører at det originale programmet i stor grad videreføres til den digitale messen.
- Vi jobber med å bekrefte gjester, utstillere, paneldeltakere og politikere. Programmet vil vare mellom fire og fem timer daglig, fra 18. til 20. august, sier Steinsbø, som oppfordrer besøkende til å gjerne følge messen sammen med kolleger.
Digre skyter inn at programmet blir spennende og variert med både politiske debatter, faglige foredrag, utdeling av innovasjonsprisen og selvsagt innslag fra en rekke dyktige utstillere – for å nevne noen.
- En av fordelene med å holde messen digitalt er at både utstillere og besøkende nå får med seg alle innslagene de ønsker. Under den fysiske messen går deler av programmet parallelt, og da må man velge hva man deltar på. Nor-Fishing Digital blir som et kronologisk TV-program i tillegg til at alle innslag vil ligge tilgjengelig på nettsiden i etterkant av messen, forteller han.
Det vil også bli markering av Nor-Fishings 60-års jubileum i form av tilbakeblikk og intervjuer av utstillere og andre som har spilt en viktig rolle for messene gjennom årene.
Ingen begrensinger
Den digitale plattformen årets messe sendes på har ingen makskapasitet på hvor mange som kan delta. Siden besøkende kan følge messen fra alle verdens kriker og kroker er terskelen for deltagelse langt lavere.
- Alle kostnader knyttet til deltagelse opphører i år og besøkende kan se opptaket fra messen på våre nettsider når det passer dem, så vi ligger an til besøksrekord i år, sier en engasjert Steinsbø.