Hun er sjømatrådets nye utsending til USA
Norges sjømatråd har ansatt Karine Rød Haraldsson (54) i stillingen som sjømatutsending til USA.
Karine kommer fra stillingen som Business Manager i Findus Norge, hvor hun har hatt ansvar for ulike kunder i verdikjeden, QSR i Norden og andre eksportrettede virksomheter. Med 12 års erfaring fra Findus og tidligere arbeid i Nortura, har hun opparbeidet seg solid kompetanse innen markedsføring og salg, spesielt innen FMCG, Foodservice og B2B.
Uante muligheter for eksisterende og nye produkter
Hun har også verdifull erfaring fra det amerikanske markedet, blant annet gjennom sitt ansvar for internasjonale kunder i Findus og nylig som prosjektleder for et retail-prosjekt med laks i USA.
- Jeg føler meg veldig privilegert som får lov til å jobbe for å fremme sjømatprodukter i USA i en tid som kan bli krevende for eksportnæringen, sier Haraldsson
- USA er et stort marked med uante muligheter. Jeg ser fem til å bygge videre på det samarbeidet vi har med eksportørene i dag og bidra til at de lykkes både med eksisterende og nye produkter i årene fremover, forteller Karine.
Starter i mai - tjyvstarter i mars
Haraldsson tiltrer stillingen i Sjømatrådet 2. mai. Men allerede i midten av mars deltar hun på Seafood Expo North America (SENA) for å bli bedre kjent med norske eksportører og den lokale verdikjeden.
Duoen er klar
Før jul styrket vi også USA-laget vårt med Hilde Larsen Mostue, som kommer fra REMA 1000-systemet som marketing manager og prosjektleder i markedsavdelingen.
– Med Karine og Hilde på plass har vi et knallsterkt team med bred og relevant kompetanse. Sammen er de klare til å videreføre og videreutvikle det gode arbeidet som Anne-Kristine Øen har ledet de siste fem årene. Jeg ønsker å benytte anledningen til å takke Anne-Kristine for sine verdifulle bidrag for norsk sjømat i USA, sier Børge Grønbech, direktør for globale operasjoner