Haaland: - Sjømat har alltid vært en del av dietten min
På Instagram deler Erling Braut Haaland for sine 38 millioner følgere at han er blitt ambassadør for norsk sjømat.
Det skriver Norges sjømatråd i en pressemelding.
Før påske ble det kjent at den norske verdensstjernen har inngått en avtale med Norges sjømatråd.
I de neste 2,5 årene skal han fronte norsk sjømat ute i den store verden og bidra til å løfte sjømatkonsumet i Norge – med «Seafood from Norway» og «Godfisk» som avsendere.
Torsdag kveld fortalte han selv om avtalen på sin Instagram-konto som har 38,6 millioner følgere.
Når mange millioner
I posten står det:
"I’m proud to announce my new partnership with Norwegian seafood and @seafoodfromnorway_global!Norwegian seafood has a story closely tied to my country's heart – it’s part of who we are. The cold waters of Norway are rough but rewarding; they are the foundation for creating world-class seafood.I’ve dedicated my life to staying healthy to perform at the highest level, and seafood has always been part of my diet.I look forward to working closely with the great people managing one of my home country's biggest exports.
Stay tuned for much more in the upcoming months”.
- Erling Braut Haaland er en superstjerne som når ut med sine budskap til svært mange. Begrunnelsen for hvorfor han nå skal fronte norsk sjømat kommer derfor til å nå millioner av hans følgere over hele verden, sier markedsdirektør Camilla Beck i Norges sjømatråd.
- Vi er svært stolte av vår felles merkevare. Når Seafood from Norway-merket benyttes, kan forbrukerne i hele verden være helt trygge på at sjømatproduktet har norsk opphav. På den måten viser vi i likhet med Erling Braut Haaland at vi er stolte over å være norske og at norsk opphav betyr noe, sier Beck.