Bilde fra en tidligere utgave av Scandinavian Maritime Fair.

Oceanspace Media satser på messe

Oceanspace Media AS kjøper 50 % av den danske messen Scandinavian Maritime Fair. Messen avholdes annethvert år i København og er fokusert på maritim industri og shipping i Skandinavia.

Publisert Sist oppdatert

Fakta om:
Scandinavian Maritime Fair

  • Etablert i 2014
  • Hyppighet: Annethvert år
  • Sted: København
  • Kommende messe: 14.-15. mai 2024
  • Sted: Oxenehallen, København sentrum (3. min fra Hovedbanegården)
  • Størrelse: 5500 kvm innendørs, 2500 kvm utendørs
  • Neste messe: Mai 2026, samme sted

Gå til messens hjemmesider her

Fakta om MCI

  • Har mer enn 35 års erfaring med å skreddersyd fullservice- og konsulentløsninger for kunder.
  • Strategisk arrangements­ledelse og logistikk, incentiv­reiser, kreative tjenester og salg og markedsføring for inntektsvekst. 
  • Kundeportefølje inkluderer selskaper og foreninger av alle størrelser. MCI har 15 ansatte og kontorer i København og Aarhus.

Les mer om MCI her

Oceanspace Media, som blant annet eier Fiskerbladet og Maritime Direct i Danmark, er det største mediehuset i Norge for den marine og maritime klynge, med etablerte medier som Norsk Fiskeoppdrett/Kyst.no, Skipsrevyen og Kystmagasinet i porteføljen.

- Oceanspace Media vil i fremtiden satse mer på konferanser og messer, sier eier og publisher Gustav Erik Blaalid.

- Kjøpet av 50 % i Scandinavian Maritime Fair er et ledd i satsingen på konferanser og messer, sier publisher og eier av Oceanspace Media, Gustav Erik Blaalid i en kommentar. Han legger til at satsingen på messer og konferanser ikke er ny for selskapet.

- Fra før eier vi en mindre aksjepost i norske Aqkva AS som igjen eier 50 % av messen HavExpo. I tillegg har våre medier i Chile, med Salmonexpert i spissen, allerede arrangert den kombinerte messen og konferansen ESA ved to anledninger, så dette er et satsingsområde Oceanspace Media allerede er etablert innenfor, sier Blaalid. Han legger til at satsingen i Danmark, både på mediesiden og med messe og konferanse, det er et spennende kapittel for Oceanspace Media, og et ledd i en langsiktig satsing i Skandinavia.

René Wittendorff selger sin andel i Scandinavian Maritime Fair.

En tid for alt

Selger av halvparten av eierskapet i Scandinavian Maritime Fair, René Wittendorff, har drevet innenfor fagmedier sammen med sin far så langt tilbake som i 1950 årene.

- Jeg har hatt stor glede av å jobbe innenfor de maritime næringene, men det er en tid for alt, sier den snart 75 år gamle gründeren.

- Jeg er overbevist om at Scandinavian Maritime Fair har fått et eierskap som er riktig for selskapet og ikke minst gjør selskapet godt rustet for fremtiden, sier han.

...........................................................MCI

- Jeg ønsker Gustav Erik og Oceanspace Media velkommen som ny medeier og partner, sier Per Ankær i MCI.

Den andre halvparten av Scandinavian Maritime Fair eies av MCI, et selskap som driver med events, konferanser og messer, og som yter service som teknisk arrangør, utstyrsleverandør og rådgivning. Til Scandinavian Maritime Fair som går av stabelen i København 14.-15. mai 2024, har MCI hovedansvaret for konferansedelen på messen - et arrangement som har fått mange gode tilbakemeldinger for et aktuelt og godt program.

- Jeg ønsker Oceanspace Media og Gustav Erik velkommen som ny medeier i Scandinavian Maritime Fair, sier eier av MCI, Per Ankær. Han har lang erfaring fra denne bransjen, og har mange oppdrag både i Danmark og internasjonalt.

Fakta om Oceanspace Media AS

Norge: Norsk Fiskeoppdrett, kyst.no, Skipsrevyen, Kystmagasinet, LandbasedAQ, kyst24Jobb

Chile: SalmonExpert, Agenda Marìtima, LandbasedAQ.cl

UK: FishFarmingExpert, LandbasedAQ.com

Danmark: Fiskerbladet og Maritime Direct

Les mer om Oceanspace Media her