Kristine Langaunet går fra BioMar til Tidal.

Tidal utvider teamet i Norge

Tidal vokser i Norge og har hentet inn Kristine Langaunet fra BioMar som ny Senior Sales Executive.

Publisert Sist oppdatert

Teknologiselskapet etablerte seg nylig i Norge og ansatte tidligere kommersiell direktør i Aquabyte, Anders Fossøy, til å lede ekspansjonen. Nå slutter Kristine Langaunet seg til teamet som Senior Sales Executive.

Hun har mange års erfaring fra BioMar, hvor hun den siste tiden har vært Head of Product Marketing Salmon.

– Jeg gleder meg utrolig mye til å bli en del av Tidal. I rollen som Senior Sales Executive tar jeg med meg solid bransjeinnsikt og erfaring. Sammen med et strategisk blikk som jeg vil nyttiggjøre for å skape vekst og verdi i norsk oppdrettsnæring, sier hun og legger til:

- For meg blir det viktig å etablere sterke, langsiktige kundeforhold, samt skape salgsstrategier tilpasset markedets behov i tett samarbeid med Tidal’s teknologiteam.

Sammen skal teamet jobbe for å støtte fiskeoppdrettere slik at de kan vokse og bli mer bærekraftige. 

– Jeg er utrolig takknemlig for å få en kapasitet som Kristine på laget. Hennes bransjekunnskap og innsikt vil være en god tilvekst til et Tidal-team som er i medvind, uttaler Anders Fossøy. 

– Vi merker stor interesse fra kundene og har flere nyheter på gang.

Tidal ble i sommer spunnet ut fra Googles morselskap Alphabets Moonshoot Factory med finansiering fra flere investorer, inkludert norske Ichthus Venture Capital (IVC), støttet av Kverva. 

– Sammen skal vi levere løsninger som møter kundenes behov. Ved å holde meg oppdatert på markedstrender, vil jeg sikre at Tidal forblir konkurransedyktig, og samtidig jobbe tett med markedsføringsteamet for å bygge Tidal til en sterk merkevare, avslutter Langaunet, som vil være basert i Trondheim.