Salmasjef Trym Eidem Gundersen og merkevaresjef Christine Monsen. Foto: Salma.no

Har styrket posisjonen i fransk og sveitsisk marked

Administrerende direktør i Salmon Brands Trym Eidem Gundersen, sier 2015 har vært et godt år for selskapet, og viser til at over 70 prosent av den norske befolkningen har et forhold til produktene deres. - Vi har også styrket vår stilling i utemarkedene, primært i Frankrike og Sveits, forklarer direktøren.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

Året 2015 oppsummerer sjefen som et godt år, der mye er blitt videreutviklet i selskapet.

- Vi har nå fått vårt eget ordre-/faktureringssystem med et kundesenter som fungerer godt. Vi har fått en økende konkurranse, men merkevaren Salma står fortsatt i en særstilling og hele 70 prosent av Norges befolkning har et forhold til laksen i Norge, sier Trym Eidem Gundersen til kyst.no.

Han sier selskapet mottok flere priser i 2015. Blant annet for sashimiproduktet SalmaRaw.

Trym Eidem Gundersen. Foto: LinkedIn

- Vi mottok også merket for god design på SalmaRaw og ikke minst den høythevende Best New Retail Product (gjeveste prisen) og for Originality på 2015 Seafood Prix d'Elite på Seafood Expo Global i Brussel. Vi har også styrket vår stilling i utemarkedene, primært i Frankrike/Sveits, forklarer direktøren.

Han sier at selskapet fremover må øke innovasjonstakten, noe de er i ferd med å gjøre. Ikke minst ser han at markedet for ferskpakket fisk er i stadig vekst.

- Våre mål og forhåpnninger for 2016 er en videre konsolidering av merkevaren Salma, og at vi fortsatt vil være den foretrukne laksen i forbrukers bevissthet, sier Gundersen.

- Hva er deres største satsingsområder fremover?

- Utover videre satsning på loin og vårt ferdige sashimi-produkt, Salmaraw, har vi planer i forhold til nye produkter. Dette må vi imidlertid få lov til å komme tilbake til når det nærmer seg. I tillegg vil vi forsterke vår satsning internasjonalt, sier Gundersen til kyst.no.