Tine Hammernes Leopol blir ny adm. dir i Salmon Brands
Tine Hammernes Leopold (44) er ansatt som Administrerende Direktør i Salmon Brands, ettersom Trym Eidem Gundersen nå går over i ny jobb.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Han har vært ni år i Salmon Brands AS og vil nå vil starte opp som Fiskeriutsending i Italia for Norges Sjømatråd, melder selskapet i en pressemelding.
- Jeg vil takke Trym for en svært god innsats gjennom mange år for å bygge SALMA til en sterk merkevare i Norge og lagt et godt grunnlag for vekst i Sverige, Frankrike og Sveits. Jeg ønsker Trym lykke til med nye, spennende utfordringer med norsk sjømat i Italia, sier Øyvind Fossøy, Styreleder i Salmon Brands AS.
Tine Hammernes Leopold som er utdannet ved California State University, har mer enn 20 års erfaring med merkevarer innen norsk og internasjonal dagligvare- og næringsmiddelindustri. Hun har hatt lederstillinger innen markedsføring og salg i blant annet Peter Möller (Möller’s Tran), Sætre, Nidar og Lilleborg.
De siste 10 årene har Tine Hammernes Leopold vært i Orkla Health hvor hun blant annet var Marketing Direktør og CEO for Orkla Health i Norge. Senest kommer hun fra stillingen som CEO/Kommersiell Direktør for Orkla Health Gruppens strategi-, marketing-, R&D- og salgsfunksjoner i hjemmemarkeder i Norge, Sverige, Finland, Danmark og Polen.
Vil videreføre lakseproduktene
- Jeg gleder meg virkelig til å ta fatt på jobben med å videreføre den stolte merkevaren Salma, og til å jobbe sammen med menneskene som har skapt verdens beste lakseprodukt, sier Hammernes Leopold.
Hun tiltrer som administrerende direktør 1 juni 2016. Markedsdirektør i Salmon Brands AS, Inger Saxebøl, vil være vikarierende administrerende direktør inntil Tine tiltrer.
- Jeg er svært glad for å ha fått Tine med på laget og ønsker henne lykke til med å bringe Salma til nye høyder både nasjonalt og internasjonalt, sier Øyvind Fossøy, styreleder i Salmon Brands.