Ny kommunikasjons-direktør i Sjømatrådet
Chris Guldberg er ansatt som ny kommunikasjonsdirektør i Sjømatrådet.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Sjømatrådet har ansatt Chris Guldberg som ny kommunikasjonsdirektør. Chris Guldberg (45) er i dag kommunikasjonssjef i SINTEF hvor han har vært de siste fem årene. Han vil inngå i Sjømatrådets ledergruppe og starter opp i mai.
- Vi er utrolig glad for at Chris Guldberg har takket ja til å lede Sjømatrådets kommunikasjonsarbeid videre. Norges sjømatråd bidrar til verdiskapingen i sjømatnæringen gjennom å stimulere etterspørselen etter sjømat, og å formidle kunnskap om sjømatnæringen. Med Chris Guldbergs brede strategiske og operative kommunikasjonserfaring styrker vi nå vår kommunikasjon med sjømatnæringen, media og samfunnsliv for øvrig, sier Renate Larsen, administrerende direktør i Norges sjømatråd.
Tett på næringen
Chris Guldberg har siden høsten 2013 hatt strategisk og operativt ansvar for kommunikasjonen i SINTEF i tett samarbeid med kommunikasjonsdirektør. Guldberg har tidligere vært Head of PR/IR and Marketing i det børsnoterte selskapet EMGS. Han har også lang erfaring med kommunikasjon innen helsesektoren fra stillinger ved St. Olavs Hospital og SINTEF Helse. Guldberg har bred utdanningsbakgrunn innen statsvitenskap, markedsføring, kommunikasjon, bedriftsøkonomi, historie og statistikk.
- Jeg gleder meg til å jobbe tett med næringen og dyktige medarbeidere i Sjømatrådet, og bidra til å posisjonere norsk sjømat nasjonalt og internasjonalt. Norge er verdensledende innen sjømat, og jeg er veldig glad for å få muligheten til å jobbe i en av landets viktigste fremtidsnæringer, sier Chris Guldberg.
Chris Guldberg har internasjonal bakgrunn. Han er født i Bergen, har tospråklig oppvekst fra Norge og Skottland og bor med familien sin i Trondheim.
Norges sjømatråd jobber sammen med norsk fiskeri- og havbruksnæring for å utvikle markeder for norsk sjømat gjennom markedsinnsikt, markedsutvikling, beredskap og omdømmebygging. Sjømatrådet har sitt hovedkontor i Tromsø og har utsendinger i tretten av Norges viktigste sjømatmarkeder. Sjømatnæringen selv finansierer Sjømatrådets virksomhet gjennom en lovpålagt markedsavgift. Norges sjømatråd er et statsaksjeselskap eid av Nærings- og fiskeridepartementet