Rådgiver i Doxacom, Ingrid Aarseth Johannessen til venstre, sammen med daglig leder, Vibeke Hanssen, til høyre.

Forsterker teamet innen strategisk kommunikasjon og omdømmebygging

Ingrid Aarseth Johannessen er nyansatt kommunikasjonsrådgiver i rådgivingsselskapet Doxacom. Hun skal blant annet jobbe med mediehåndtering, innholdsproduksjon og omdømmebygging.

Publisert

Vibeke Hanssen, daglig leder i Doxacom sier at deres oppgave er å styrke de havbaserte næringene. 

- Vi jobber langsiktig for å øke næringenes attraktivitet, både finansielt og kommersielt. Nøkkelen ligger i åpenhet om utfordringer, og ved å fortelle om hvordan industrien løser disse gjennom kontinuerlige forbedringer og nyskaping. Med Ingrid sin kompetanse, erfaring og kapasitet vil vi jobbe enda tettere med næringene for å få frem deres historier, sier hun i en pressemelding.  

Rådgiver i Doxacom, Ingrid Aarseth Johannessen til venstre.

Johannessen kommer fra stillingen som mediekontakt ved Norges Handelshøyskole i Bergen. Tidligere har hun jobbet som kommunikasjonsrådgiver i Bymiljøetaten i Bergen, som førstekonsulent ved Universitetet i Bergen og som journalist i Sunnmørspostens UNG-redaksjon.

Hun er opprinnelig fra Ellingsøya i Ålesund, og har de siste 13 årene bodd i Bergen. Johannessen har bachelor- og mastergrad i medievitenskap fra Universitetet i Bergen, og har tatt videreutdanningskurs innen bærekraftig omstilling ved BI.

Kjenner havnæringene

Det Ålesund-baserte rådgivingsselskapet Doxacom har bygget opp en solid posisjon innen strategisk kommunikasjon og forretningsutvikling for havbaserte næringer, spesielt på Nord-Vestlandet. 

Johannessen hadde sin første dag 15. august.

– Det kjennes fantastisk å flytte tilbake til hjembyen Ålesund og få mulighet til å jobbe med næringene som har så sterke røtter i fylket vårt. Jeg ser nå frem til å jobbe med spennende prosjekter og bygge langsiktige kundeforhold – og ikke minst til å bli enda bedre kjent med mine dyktige kollegaer, forteller hun.